Sunday 4 May 2014

INSTITUSI KEWANGAN ISLAM

1.   AMERICAN ISLAMIC FINANCE (AIF)

Projek Kewangan Islam Amerika adalah satu usaha kerjasama oleh pertubuhan-pertubuhan utama Islam-Amerika bertujuan meningkatkan tahap pengetahuan dan kefahaman undang-undang urus niaga kewangan Islam di bawah kepercayaan bahawa pasaran kewangan boleh mendapat manfaat ketara daripada garis panduan etika dan moral yang berkonsepkan kewangan Islam .

http://islamicfinanceusa.com/about-aif/


2.  AMERICAN FINANCE HOUSE - LARIBA (ISLAMIC)



Pembiayaan Lariba merupakan perkhidmatan yang ditawarkan bagi pembiayaan rumah, kereta dan sebagainya dan mematuhi shariah islam.

https://www.lariba.com/default.htm
 
 

3.  PEMBIAYAAN SHARIAH. 

Menawarkan dua program pembiayaan rumah iaitu Murabaha dan Ijara iaitu model pembiayaan yang boleh diterima dari perspektif Syariah dan diluluskan sepenuhnya oleh Lembaga Syariah. Tidak kurang pentingnya, harga adalah sangat kompetitif jika dibandingkan dengan pinjaman konvensional. Menawarkan produk yang berkualiti dan  harga yang kompetitif. 

M
enawarkan pembiayaan rumah yang mematuhi Syariah di negeri-negeri berikut:California, Connecticut , Florida , Illinois , Indiana , Maryland , Michigan, Missouri , New Jersey, Ohio , Pennsylvania , Texas , Virginia , Washington, Massachusetts .

Pejabat Utama Kewangan UIF : 30500 Hwy Barat Laut . Suite 315 Farmington Hills , MI 48334.

 
 

http://www.myuif.com/financing/shariah-compliant-home-financing/



Zayan Takaful. Your Partner in Shari'ah-Compliant Insurance Products.

Takaful Zayan menawarkan produk dan perkhidmatan yang mematuhi Syariah kewangan. Telah diiktiraf di seluruh Amerika Syarikat sebagai jenama utama bagi penyelesaian pembiayaan hartanah komersial yang mematuhi Syariah.

Takaful Zayan adalah tambahan terbaru kepada Syarikat Zayan dan broker insurans kebangsaan yang pertama secara eksklusif dan komited menawarkan penyelesaian insurans yang mematuhi Syariah  yang dikenali sebagai " Takaful" . Penyelesaian Takaful direka untuk memenuhi standard insurans konvensional dan ciri-ciri, namun distrukturkan dengan cara yang memenuhi keperluan Syariah.


http://www.zayantakaful.com/


 

 

No comments:

Post a Comment